Gårdagen... höhö.

Lovade ju ett längre inlägg igår men... Jag var så trött att jag inte orkade ta upp datorn. :-)
Så nu kommer en minirapport;

Jag hämtade upp Marlene, Nesse & Flame på Älvsjö station fram mot två och då åkte vi till grekiska kolgrillen för lunch! 
Det var asgrymt som vanligt.. Haha. ;)
Efter lunchen så åkte vi ut till Akalla/Järvafältet och Hästa Gård för att valla nöt med hundarna. :-)
Olivia gick riktigt bra efter en stund och blev rejält trött efter en vända i hagen. :D
Korna var av Highland Cattle-korsningar som vi hade som sommarkor förra året.. (:

Olivia vallar kor sommaren 2011

Efter nötvallningen så gick vi runt och kikade på resterande djur på gården...
Blev helt kär i en flaskmatad kalv som hade samma färg som Olivia! ;)
Alltså... Jag är ju en så stört stor djurtönt, haha.. Vill pyssla med aaaaalla djurslag och hålla på!
Snart blir man väl riktigt bonde förhoppningsvis... :D ♥

Lite blandade bilder från telefonen och några snodda från Vanessas blogg... ^^ ;

Hästa's megatjur..


Lilla söta kalvisen!!








Caroline-grisen.. Höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0