Rättviks-sammanfattning

Jag och Marlene åkte till Rättvik under fredagen och var framme lagom till 17.15... :-)
Efter stug-fix så blev det en sväng på "stan" (centrum) innan vi bäddade ner oss i stugan igen framför brasan...

Lördagen blev det klass 2 för Best & Marre och jag lodade runt på tävlingen som assistent och stolsvärmare i fiket. (y) Haha... ^^
Best lyckades plocka en pinne i hopp 2 och kom på en 2a plats.

Söndagen var det dags för mig & Olivia att debutera för i år i tävlingssammanhang... :-)
Vi började med agility 1 där jag klantade till det med fel arm och drog in henne inför hindret...
Men hon tog alla kontaktfält och slalomet bra. 
5 fel och slutade som 4a av ca 70 hundar.

Hoppklass 1 var en ganska "enkel" bana som måååånga tog sig runt på. :-)
Olivia skötte sig bra här med, jag mindre bra och så fick vi med oss ett rivet hinder.. 
5 fel och typ en 14-eplats har jag för mig?
Men jag var inte nervös för tävlingen i den här klassen...
Utan mer för att inte klanta mig när domaren tittade. ^^
Det var Veronica som dömde och hon var en av instruktörerna på lägret för två veckor sen.. ;-)

Foto; Vanessa Henriksson

Så, summarum på tankarna;
* Jag måste lösa Olivias transporter in till plan på något sätt...
Hela helgen har hon slängt sig i kopplet inåt och vi fick till och med bära in henne en bit för att det inte gick att hålla henne i kopplet.
Hon har noll fokus på mig TILLS jag tar av kopplet.. Då är hon helfokus på vad hon ska göra.
Konstigt problem kanske och väldigt frustrerande, speciellt när alla tittar snett och hånler lite lätt sådär när de ser mitt monster.

* Olivia måste få mer sug nedåt på balanshindrena...
Hon är för långsam.

* Jag måste bli lättare och lära mig springa mer effektivt.
Ser ut som en flodhäst på hal is. (y)


Film kommer om en stund! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0