tarot of white cats.

Tog upp min julklapps-lek (med katterna på som jag önskade mig så innerligt!) och la lite kort nu efter att hemsidefixet blev klart... :)

Jag har nog inte ens rört min lek på 1 år nu tror jag, men jag känner att jag inte haft lugn nog att sätta mig och lägga lite.
Nu är inspirationen tillbaka och jag förstår mer nu än vad jag gjorde då, det kanske var en bra vila!
Jag la dagens kort och ett vecko-kort och visst är jag inne i en tänkarperiod!
Då jag tänker och funderar mer än att fråga vad andra egentligen tycker, eller så vill jag inte ens veta vad de tycker för jag är mer intresserad av mina egna tankar än vad de har för svar.

Jag avslutade med en fråga jag verkligen egentligen inte vill ha svar på...

En fråga jag har dragit på länge.
Det första kortet överraskade mig inte, kort nummer två fick mitt hjärta att hoppa till av ren besvikelse.
Men vid lite eftertanke så överraskade inte kort nummer två mig egentligen, för det är precis så jag känt och så som situationen ser ut nu.
Kort nummer tre ville jag nästan inte ens lägga upp..
Jag vände upp det och blundade samtidigt, haha.
Öppnade ögonen och såg det.
Hjärtat och besvikelsen lugnade sig med mottot "den som väntar på något gott..." 
När jag väl bestämt mig för att jag vill något så vill jag det på en gång!
Men just nu verkar det som om att jag vackert får vänta på det jag vill ha, men det kommer att vara sååå värt väntan! :-)


Så här såg alltså dagens fråge-kort ut..
Första kortet speglar dåtid:
1 i pentagram, en början av något nytt 
Andra kortet speglar nutid:
Tornet från stora arkanan, behövs nog ingen förklaring det är bara att se bilden! ;)
(en gång fick jag det här kortet upp och ner vänt på en kärleksfråga om ett ex när jag var på en helgkurs i tarot.. haha, det var bara att lägga ner den killen på en gång ;D)
Tredje kortet speglar framtid:
10 i pentagram och det visar på att allt blir som det ska i och med en flytt... 

Så för att få det jag vill ha måste jag alltså flytta och ha lite flyt. :P
Dags att börja tokleta igen då! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0