Gotland 2012

Vi har haft sååå roligt alltså! :D

Jag kan försöka att sammanfatta det i någon slags ordning med mobilbilder så får det komma vanliga bilder i andra inlägg!... ;)

Söndag;
Vi hämtade upp My & Annie i Vårsta vid 10-tiden och sen bar det av längs småvägarna ut till Nynäshamn.
Ett snabbt stopp på Coop Extra innan vi åkte på båten, varpå Annie fick lubba från bilen upp till serveringen och ta en hörnsoffa åt oss. (^^,)
Vi åt pannkakor, snackade en massa, sov och lyssnade på musik under resans gång...
Det blev storhandling och sen installering i stugan följt av grillat och mys på verandan. :)












Måndag;
Vi gick upp runt tio-snåret och åt en megafrukost och bara tog in det fina vädret. :)
Efter en hundpromenad så åkte vi till Visby Brukshundklubb där vi tränade en stund och sen lät hundarna bada i en sjö i närheten.
På eftermiddagen var vi in till Visby och promenerade runt och gjorde ett stopp på systemet...
Tror det hela slutade på 750 spänn och självklart hade jag parkerat bilen på fel sida och fått skoskav så jag färdades barfota släpandes på dricka (Annie bar mest i och för sig) runt hela Visby ringmur...
Aj i fötterna!
















Tisdag;
Tisdagen ägnade vi åt ett badbesök i Klintehamn och sen åt vi lunch där vid havet. =)
Kvällen spenderade vi hemma hos Torbjörn och Maria på deras fårgård med vallning. :D


Onsdag;
Onsdagen spenderades på Djupvik Strand där hundarna badade och vi solade...
Efter ett tag där åt vi pizza från Pizzaboden som förmodligen är den sämsta pizzan jag någonsin ätit.
Gotlänningar kan inte göra pizza!
På kvällen så var Annie och My iväg på vallkurs och sen grillade vi inpå mörkret haha. ;)
















Torsdag;
Annie ville träffa sin Emma (Border Collie) som har fått flytta till en gård på Gotland så vi släppte av henne där och så åkte vi andra tre till Visby.
Vi åt glass och sen promenerade vi runt och badade hundarna (och mig, jag blev sjöblöt :P) innan vi åkte till Torbjörn och Maria och hämtade upp Annie!
Vi firade Best's födelsedag (han fyllde 4 år) med lite tårta och annat kul.
På kvällen så gick de andra vallkurs och jag & Marlene åkte och handlade lite diverse... :)











Fredag:
Midsommarafton spenderades med fotografering på Fårö och My & Annie dansade runt midsommarstången vid badrestaurangen. :)
På kvällen grillade vi (big surprise) och umgicks bara. ;)








Lördag:
Vi åkte och tävlade agility på Klinteortens tävling!
Olivia fick starta hopp-ettan och agility-ettan men hon höll inte...
Så j*vla trist.
Har kollat på filmerna i efterhand nu och det ser så jädra illa ut. :(
Olivia är från och med i lördags agilitypensionär så nu får vi se hur det blir med hennes framtid...
:(
Best och Marlene vann agility-ettan med pinne så de är numera uppflyttade i agility-tvåan! :D
Superkul! <3

Söndag:
Jag vaknade upp helt paj i rösten så jag stannade hemma från tävlingarna med valparna och Olivia istället.
Vi kikade på Ronja Rövardotter ihop i soffan och så packade jag ihop mina prylar. :)
De andra kom hem från tävlingen runt 3-tiden så då städade vi allt och åkte hem till Torbjörn och Maria för att träna lite innan vi åkte in till Visby och käkade middag!
Båten gick 23.30 och var framme i Nynäshamn runt 02.45...
Så efter att vi släppt av de andra dit de skulle så var vi hemma runt 05.00....
Trötta men glada! ;)






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0