EVERYBODY SAY "HEEEEEEEEEEEEY"!

Jahopp! Ska man summera lite kanske nu då datorn ändå är tillbaka i livet? ;)

Taggs valpkurs

Vi har nu varit på två tillfällen av kursen och de har varit som natt och dag... :P
Första tillfället var han som en ängel och gjorde allt som han skulle. :)
Superfin kontakt även fast vi inte tränat just det så mycket.

Tillfälle nr 2 = Katastrof! :P hahaftr
Kan säga att ingen var hemma i huvudet den kvällen!
Tagg blir trött väldigt fort av att springa, och på förmiddagen var vi ute i 1,5 och promenerade/lekte/sprang...
Han sov heeeela eftermiddagen tills jag fick väcka honom för kursen och så gjorde han typ inget rätt där borta. :P
Han ville äta köttbullar och gosa. 
När vi gick slalom-grejset så dampade han ur och for som en galning runt i hela kopplet...
Kontakt? Vadå? 
I slutet av kursen så satt han bara på golvet och tittade ut i ingenting och när jag satte mig på huk så la han sig i mitt knä. 
Tjöött Tagg! ;) <3

Tills nästa tillfälle så får han vila hela dagen innan kursen. :)

Visselkurs!

Igårkväll var jag på Nacka Brukshundsklubb och gick visselkurs för Sven Sognevik.
Visselkurs tänker ni nu - Vad är det?

I vallningen så kan man använda sig av en vallpipa för att hunden ska höra kommandon lättare.
Man har helt enkelt olika signaler för riktningskommandon och stopp.
"Alla kan väl vissla i en visselpipa"...
Nja!
Kan säga att det tog typ ett par månader innan jag ens lyckades få ljud i min faktiskt... :P
Och att få tonerna att låta likadant är värdelöst.
Träääna träääna träääna!

Kursen var kul i alla fall och det var mycket tankar till olika slags signaler. :-)
http://www.algonet.se/~ylvaivik/sound.htm
Sådär kan det låta!

: )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0