Tävling idag då...

Kaos kan man sammanfatta Olivia och "fin vovve, duktig hund, du får nog tårta" för Best...

Olivia var i en annan värld idag, precis som på träningen i fredags...
Inget jag gör får ner henne på jorden igen.. :/
Och jag blir så oerhört besviken på henne när hon gör såhär. :(
I Rättvik visade hon ju att hon faktiskt kan och vet hur man gör! Förra helgen på Nacka BK sabbade jag hennes lopp själv och nu gick det inte ens att köra henne...
Jag tog av henne av plan i båda loppen för det fanns inte en sportslig chans att vi skulle kunna få något bra med oss därifrån. :/

Best körde jag i agility-ettan och vi var nollade fram till sista raksträckan, surt! :P
Jag gjorde ett oplanerat byte och drog honom åt fel håll så att han fick en vägran på långhoppet och så petade han ner pinnen efter det. :/
Jag är nöjd med honom dock, han är en sån fin hund att köra tack vare att Marlene grundtränat honom oerhört bra! :-)
Om jag får köra honom igen nästa helg så har jag lovat att skärpa till mig ett hack till...
Det förtjänar han. ;)

Tagg har fått socialträna både vid starten och runt vid fiket och han har tyckt att det varit jätteroligt. ^^
I slutet var han väldigt kontaktsökande (och korvhungrig, haha) så när vi kom hem och var utelåste passade jag på att träna lite med honom på våra hinderstöd! 
Han var en riktigt duktig puppy. :D
Ska bli så kul att komma ut på banorna med honom!!


Haha, Tagg & Best i december förra året ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0