Lat? Jag? Ja!


Jag är en person som är brutalt duktig på att skjuta upp saker och har väldigt lätt för att ge upp om något är jobbigt.

Vissa människor ser sig själva som "drivande" etc och jag skulle gärna vilja säga så om mig själv för att det låter bra men det stämmer ju knappast till verkligheten... ;-)

Just det här är något som slår mig vad gäller skolarbetet...
Är det inte tillräckligt intressant så "orkar jag inte" och gör det "sen".
Jag har ju ett schema för vad jag ska hinna med varje vecka för att bli klar till i juni som planerat (vi får fritt planera själva hur vi väljer att göra allt) och just nu ligger jag ca 3 veckor efter schema... 
Visst det är inte mycket kvar att göra men det är irriterande att se att jag missat 3 veckor utan att ens ha tänkt tanken på att faktiskt göra några uppgifter.
Jag har ju bara tänkt att jag har "viktigare" saker för mig. :P

Och nu sitter jag här och ska göra allt som är kvar men..
Innan jag ens kom till den här punkten att jag startade datorn och gick in på skolnätverket så har jag betalat räkningar och fixat en massa tvätt (hur kul är det liksom? ^^).
Kollar igenom uppgifterna och ser att det bara är tråkuppgifter kvar som jag lämnat för att de varit så tråkiga och jobbiga att genomföra, just den där extra ansträngningen när jag inte är intresserad är svår att locka fram hos mig.

Till skillnad från jobb där jag verkligen går all in 100 % eller typ hundträningen (där latheten gör sig påmind i snöstorm), blir något halvjobbigt så fortsätter jag att kämpa men skolarbetet ger jag upp och går vidare till nästa uppgift istället... -.-
Alla uppgifter är halvfärdiga! Jag har gjort det mindre jobbiga och sen lämnat resten och tänkt "det är framtida Carolines problem". 
Och nu bloggar jag istället för att göra den asjobbiga uppgiften som det faktiskt inte finns svar på i boken.. ;)

Måste bli bättre på det här och börja kräva lite mer av mig sjäv... :-)
Det skulle göra mig gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0