Hallaaaaaaand

Vi åkte som sagt ner i torsdags morse och gjorde ett stopp på vägen ner för att kika på ett hus utanför Lidhult.
Lidhult ligger typ snett höger ovanför Halmstad om jag förstått det rätt? ^^

Jag älskade huset men som vanligt så har resterande av familjen saker att anmärka på. -.-'
När vi ringde och bokade övernattningsrummet så sa ägaren att de kände någon so skulle sälja sin gård där i Öinge så vi får väl se om vi åker och kollar där... :-)
Ca 12 ha mark men halvt fallfärdigt hus... We'll seee..

Efter husvisningen åkte vi hem till Susan & Anders med barn för att äta middag..
Alltid lika trevligt.. Deras barn är så härliga, haha. ;)
Lilla Linus, 1 år, lyckades öppna min iPhone och fippla runt på facebok och lite annat.
Vad ska det bli av den här generationen? :D
Blev lite fika och Russell-mys (saknat!) innan vi åkte till Lotushallen och installerade oss för natten.. :-)




Natten var hemsk.. Jag vaknade i stort sett varje timme av att hundarna pysslade med något eller Minn ville gå ut.. Blä.
Vädret var grymt när jag väl gick upp och gick ut med hundarna dock! :D
Tänk när man kan bo såhär och släppa ut hundarna varje morgon på något stort fält.. : )






Efter lite städning av rummet och inpackande i bilen igen så åkte vi till Falkenbergs Brukshundklubb och tränade agility..
Den där klubben var något extra! Har nog aldrig sett en så fin & välkomnande BK. :-)
Hela klubben är inhägnad av ett högt staket, det fanns två mindre planer och en apstor plan..
Bakom klubbstugan hade de en inhägnad rastgård (Tagg & Minn fick dampa där innan vi åkte hem ;)) och närmare vägen så fanns det en rastslinga med "naturagility" samt hundgravplats..
Superfint alltihopa. :-)
Enda anmärkningen jag har är lite gamla hopphinder och vissa balanshinder som kanske sett sina bästa dagar.
Sen undrar jag vem det var som tränade innan oss för kombinationerna som stod uppe var helt omöjliga med typ en halv meter mellan balans och tunnel osv.... -.-

Det blev en snabbis in på Engelsons innan vi åkte hem igen och där hittade jag en grymt bra fleece, perfekt för hund-aktiviteter! ;D

Får se när vi åker ner nästa gång, längtar redan...

Halland känns hemma för mig! 
Ett plus för Halland är även att FBK arrangerar lydnads & agility-SM 2013! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0