det här med jobb...

Sitter och funderar över vad jag faktiskt vill jobba med framöver...
Alla andra verkar falla in så .. Naturligt? På sina arbeten och jag har lite mer huxflux-historia i mitt bagage. :P
Jag har jobbat på tre olika hunddagis, en hundbutik, en gokartbana, restaurang och events..

Restaurang är jag ganska säker på att jag inte är så sugen på igen.

Det var slitigt och überstressigt under en timme och sen fanns det absolut inget att göra, dricksen var grym vissa dagar (haha, det enda som fick en att orka kämpa på jobbet) men vissa kunder ville man typ bara sula en snöboll på.
De gångerna man log och sa "Självklart så fixar jag det" för femtioelfte gången och tänkte "jävla idiot, ingen har ost på kött".. :P

Hunddagis känns som det rätt så naturliga valet för mig egentligen, men... Let's face it, man blir inte miljonär av att jobba på hunddagis...
Man ska vara glad om man ens tjänar in så att man precis går runt.  

Vad vill jag då jobba med?
Helst av allt skulle jag vilja utbilda mig till cert. hundfysioterapeut.. Kanske även läsa till djurkiropraktor (ytterst få i Sverige som är det). 
Men hindret som står i vägen är att varje kurstillfälle kostar ungefär 6000 kr... 
Varje KURSTILLFÄLLE, inte hela kursen...

Vilket betyder att jag måste hitta ett jobb som jag står ut med tills jag har pengar nog att kunna utbilda mig. 
-.-
Skapa mitt eget jobb? 

Ska bli skönt att bli klar med skolan nu till i juni.. Men jag kommer att vara väldigt lost efter det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0