Och bara sådär btw!


Allmänbildning är roligt!

Och intressant när man ser hur man kommer fram till olika saker... ;)

Alla vet väl i stort sett vem "Satchmo" är? Ska väl vara något sånt där skogsmonster som alla får luddiga bilder på och ingen riktigt vet om den finns eller inte...

I tisdags jobbade jag som varje tisdag hos Ulla på våran trimavdelning som vi bedriver en gång i veckan kvällstid.
Vi hade totalt 4 hundar inne för kloslip (en Irländsk Röd Setter, 2 Jack Russllar och en Dansk/Svensk Gårdshund).

När de andra gått var det bara vi och DSG-n kvar med dennes husse och matte.
"Han heter Satch" säger hussen "Vet ni var han fått det ifrån? Satchmo!"
"Vet ni vem Satchmo är?"

Ulla började snacka om hundshopen och Beauceron-kenneln Satchmos och jag försökte få hunden refererad till det här skogsmonstret. :P

"Nej vet ni, det är en jazzmusiker. Louis Armstrong, även kallad Satchmo!"
"Min man fick välja namn på hunden för att sprida info om jazzmusik" Förklade hundens matte

De var så söta med sin hund och riktigt trevliga!

För att återgå till det ursprungliga ämnet...
Jag tittar ju på film varje gång innan jag går och lägger mig (eller, jag snarare somnar till film).
Där skriker barnen om att de är rädda för Satchmo och då säger pappan i familjen "Trumpetaren?" Och då skriker barnen "nej, monstret!".

I alla dessa år jag ägt filmen har jag aldrig fattat varför han säger "trumpetaren?"..
Men nu vet jag! ;)

Kommentarer
Postat av: vanessa

Smart du va då! :D Bästa Carroleeennan!

2011-10-20 @ 18:01:11
URL: http://vvanesssa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0