Dag 1 VP

Ja, så var det vallprovet över snabbt...
Hon gick ut fint, men var på väg till uttaget... Fick ropa in henne och skicka igen.
Hon sneddade sista biten så jag la henne och fick skicka om (3 poäng bort av 20).
Hon la' sig inte på mitt kommando förän flera meter senare...
Hon hamnade snett på fåren och sen såg jag inte helt vad som hände förutom att hon rusade in bland djuren.
Summa: Diskad för omotiverad bitning/dålig djurhantering.

Efter "tävlingen" så åkte vi till Agdala och så körde jag igenom henne helt och hållet!
Det här passet handlade om krav på lydnad samt att komma på hur jag ska stödja henne mer i hämtet så att hon inte skär in.

Vi tar nya tag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0