Första dagen på FHTE

Flöt på bra!
Jag gjorde första misstaget precis när jag kom bara... Tog chefens parkeringsplats.. ;) hmm...
Sprang fort som tusan ut och flyttade på bilen när jag fick reda på det.. :P
Förmiddagen gick jag med två hundgårdsvaktmästare och städade rastgårdar/boxar. :-)
Det var kul trots att det är skitgöra, och ena vaktmästaren hade gått på Säby för några år sen, så vi hade mycket att prata om, haha... :)
Efter lunch fick jag gå med en hunddressör med hans unghundar.
Vi började med rastning av alla hundarna, vi tog en var och gick åt varsitt håll på rundan så att vi möttes för hundmöten på vägen.
Sen satte vi in lilla Fantasi (ungefär 13 månader) i bilen och åkte ut från området och så in i skogen.
Dressören lade ett spår medan jag och Fantasi väntade i bilen...
Efter en kvart tog jag på henne selen och gick ut i skogen, visade henne spårupptaget och så var hon igång.
Spårade fint och koncentrerat de första 20 metrarna och sen började hon slå lite över spåret sen såg jag att hon började vinda istället för att spåra....
Väntade ut henne... Sen gick det fort!
En skarp högersväng, två steg framåt, en skarp vänstersväng och sedan rakt över stigen och ut i skogen på andra sidan.
Jag blev lite konfunderad över de skarpa svängarna (såna gör man väl inte på nybörjarunghundar?)..
Och nej, det gör man inte!
På andra sidan skogen hoppade Fantasi upp på en sten och sen satt hon där, tittade på mig och undrade när godiset skulle komma... -.-'

Vi fick börja gå tillbaka mot bilen och dressören hittade oss på vägen.
Tanken var ju liksom att vi skulle hitta honom. :P
"Den här hunden borde bo på landet eller något..." sa han, och jag förstår varför.
Den här lilla damen har öronen på sned och är en stor bebis-Schäfer. Överlycklig när man säger hennes namn och börjar liksom "dampa runt". ^^ 
Skitsöt! :D

När vi tränat klart så körde vi fikarast och sen började vi rasta alla hundarna igen.
Sen var min dag klar och då fick jag sitta i 1,5 timme bilköer...

Vädret igår var inte så najs heller, snöade hela morgonen och sen regnade det resten av dagen. :/

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du e så dutti :P En riktig "Arbetskvinna" :D love you! och hundarna gör nog också det...:) <3

2011-05-07 @ 11:05:27
URL: http://djurtokigajonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0