Måttligt road av BUP.

Yes.

De verkar inte ha en vettig tanke någonstans..
Jag har fortfarande efter en månad inte fått träffa en psykoterapeut eller läkare.
En familjepsykolog, en socionom och en random tjej är de jag stött på...

Jag har bestämt mig för att ringa upp min gamla BUP i Huddinge och boka tid.
Mina föräldrar och BUP Skärholmen har ingen koll på vad jag behöver.

Idag på mötet så presenterades det en sk. "DBT" som de vill att jag ska försöka mig på...
Någon slags terapi-aktig grej för folk med Borderline.
Jag har inte borderline.
Det sa jag till tanten som presenterade DBT...
Hon blev sur på mig. Jag blev sur på henne.

- Är du intresserad av det här?
- Nej, jag tror inte detta är lösningen på min depression.
- Du kan ju inte veta om du provat...
- Nä, men terapin är för folk med Borderline?
- Mm....
- Jag har inte Borderline.
- Det vet vi inte än... Vi måste göra tester.
- Men, ni får ju inte ställa diagnos på någon som är under 18?
- Nej...
- Då kan ni ju inte behandla mig för något jag inte har.
- Jomen...
- Nej. Har jag ingen diagnos kan ni inte behandla för något ni tror att jag har.

Efter detta samtalet vände tanten sig surt till mina föräldrar och förklarade med entusiasm om DBT.
Jag var ute ur samtalet om min egna psykiska hälsa.
Jag löser det här på egen hand!
Heja mig, håll tummarna...

Kommentarer
Postat av: Anonym

YEI! GO carro :D :D

2009-09-25 @ 01:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0