Jag leeeever

Har spenderat natten borta hos en vän... ^^
Väldigt mysigt! :)

Efter lunch idag så var det dags för min första KBT (kognetiv beteendeterapi)-session på BUP.
Min terapeut var otroligt skön och lätt att snacka med, bjöd på sig själv och sådär så det känns riktigt bra med henne. ^^

Det vi kom fram till under dagens session var att jag har problem med att hantera ilska, så det ska vi jobba på!
Under tiden ska jag föra en slags loggbok över allt som gör mig besviken, arg eller riktigt jävla glad för att se hur mönstrena är.

Efter att ha lagt svart på vitt om hur jag hanterar ilska så var allt lite väl obvious att det är det som är problemet...
Hon sa även att det är ofta att "såna som mig" blir deprimerade eftersom att förtrycka känslor måste ut på något sätt.
Men när man inte dealar med känslorna så blir det ett slags hopplöst fall och kroppen ger upp = depp.

Målet med KBT:n är att jag ska kunna hantera ilska utan att stänga in mig själv från omvärlden och sluta att vara så konflikträdd.
Mycket bra mål och jag ser fram emot nästa gång redan nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0